کارشناسی سنجش و ارزشیابی تحصیلی ناحیه سه شیراز

Academic assessment and evaluation N3

۲ مطلب در دی ۱۴۰۱ ثبت شده است

فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ

پس چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن که خداوند توکل کنندگان را دوست دارد.

**************************************************************************

برایتان شادی ، نشاط و سلامتی آرزو می کنیم

از خداوند متعال برایتان شادی ، نشاط و سلامتی خواهانیم

**************************************************************************

اطلاعیه های کارشناسی سنجش :‌

 

شیوه نامه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی برای سال تحصیلی 405 - 404 لینک دانلود 

*****************************************************************************************************

** بارم بندی دروس دوره متوسطه دوم رشته های نظری 

*****************************************************************************************************

نمونه سوالات 15 دوره دروس نظری پایه دوازدهم

*****************************************************************************************************

مدیران و معاونین محترم اجرایی مدارس توجه داشته باشند که : پرونده و وضعیت تحصیلی دانش آموزان به طور کامل در طول سال بررسی گردیده و در صورت داشتن نکات مبهم و وضعیت های خاص ، حتماً با مشورت کارشناسان اداره رفع ابهام و رفع گردد . 

متاسفانه آمار درخواست مجوز جهت اصلاح سوابق تحصیلی دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی بالا بوده و نشانه ی ضعف عملکرد برخی همکاران در مدارس و در برخی موراد نیز ضعف سامانه های مربوطه می باشد . 

********************************************************************************************************************************************

قانون پارکینسون :

«هر کاری به اندازهٔ زمان ، فضا و منابعی که برای آن در نظر می‌گیریم، منقبض و یا منبسط می شود . » 

👈 رئیس یک اداره برای امضا کردن یک نامه به چقدر زمان نیاز دارد؟ به اندازهٔ همهٔ وقت و زمانی که دارد. اگر یک دقیقه وقت داشته باشد، یک دقیقه‌ای امضا می‌کند و اگر هشت ساعت وقت داشته باشد، همهٔ هشت ساعت را به امضا کردن آن نامه اختصاص می‌دهد.

👈 برای تدوین طرح توسعهٔ یک شهرک صنعتی به چند نفر نیاز داریم؟ به اندازهٔ همه افراد در دسترس. اگر سه نفر را مسئول این کار کنید، طرح را تدوین می‌کنند. اگر سی نفر را هم به عنوان تیم تدوین طرح در نظر بگیرید، نمی‌گویند تعداد ما زیاد است. باز هم همهٔ آن سی نفر برای پروژه وقت می‌گذارند.

👈 مهم نیست حجم فلش مموری شما یا حافظهٔ موبایل‌تان چقدر است. هر چقدر باشد، به هر حال شما همهٔ آن را پر خواهید کرد و با مشکل «خالی کردن حافظه» روبه‌رو خواهید شد.

👈 مهم نیست کیف یا چمدان یا کمد لباس‌هایتان چقدر بزرگ باشد، دیر یا زود حس می‌کنید که حجم آن کم است.

👈مهم نیست سرعت و حافظهٔ موبایل شما چقدر باشد، دیر یا زود، پُر و کُند خواهد شد.

  • اگر فعالیت خود را به زمان محدود نکنیم ، معمولاً وقت بسیار بیشتری را اشغال خواهد نمود و باعث کاهش عملکرد می شود
  • یکی از روش های استفاده از این قانون ، آن است که در برنامه روزانه برای هر فعالیت ، فرصتی معادل نصف زمان همیشگی را در نظر بگیریم و تصمیم بگیریم سریع تر کار کنیم . همین تغییر ساده می تواند زمان انجام کارها را به میزان چشمگیری کاهش دهد .  

 

کارشناسی سنجش ناحیه سه شیراز

آیین نامه و شیوه نامه های آموزشی            آیین نامه اجرایی مدارس

ردیف   سند  موضوع ارتباط با 
1 آیین نامه اجرایی   مصوب 41 جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش ( 1400/05/10 ) مدیران / معاونین / دبیران / اولیا
2 آیین نامه تخلفات امتحانی مجموعه تخلفات امتحانی و برخورد با آن  دانش آموزان 
3 جهش تحصیلی روش درخواست و اعمال جهش تحصیلی در دوره ابتدایی دانش آموزان

***************************************************

انتقال دانش آموزان

ماده ۵۷ آیین نامه اجرایی مدارس : انتقال دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی از یک مدرسه به مدرسه دیگر در همان منطقه در صورت موافقت مدیر مدرسه مقصد با رعایت سایر مقررات و از یک منطقه و ناحیه به سایر مناطق و نواحی آموزش و پرورش(داخل و خارج استان) در صورت موافقت اداره آموزش و پرورش مقصد، تا یک ماه قبل از شروع ارزشیابی پایانی(در نظام سالی، امتحانات آخر سال و در نظام نیمسالی واحدی امتحانات پایان نیمسال)، بلامانع خواهد بود.

در روش جدید انتقال سیستمی دانش آموز  

الف ) اگر انتقال در یک منطقه انجام گردد : 

1 : درخواست دانش آموز (والدین) در سامانه خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی  My.medu.ir

2 : تأیید مدرسه مقصد ( در سامانه سیدا ) 

3 : تأیید مدرسه مبدأ ( در سامانه سیدا ) 

 

الف ) اگر انتقال بین دو منطقه انجام گردد : 

1 : درخواست دانش آموز (والدین) در سامانه خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی  My.medu.ir

2 : تأیید کارشناسی سنجش اداره مقصد 

3 : تأیید مدرسه مقصد

4 : تأیید کارشناسی سنجش اداره مبدأ

3 : تأیید مدرسه مبدأ 

پس از انجام مراحل بالا ، اطلاعات دانش آموز از مدرسه مبدأ به مدرسه مقصد انتقال می یابد . 

توجه : در روش دوم لازم است مدیر مدرسه ، کارشناسی سنجش اداره را جهت تأیید انتقال دانش آموز مطلع سازد . 

***************************************************

جهش تحصیلی در پایه های مختلف تحصیلی

اطلاعات مورد نیاز جهش در بخش طبقه بندی موضوعی سایت با عنوان آیین نامه ها و شیوه نامه ها  قرار داده شده است . 

کارشناسی سنجش ناحیه سه شیراز