کارشناسی سنجش و ارزشیابی تحصیلی ناحیه سه شیراز

Academic assessment and evaluation N3

فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ

پس چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن که خداوند توکل کنندگان را دوست دارد.

**************************************************************************

مدیران و معاونین محترم مدارس ، با توجه به سابفه بسته شدن نمرات تکوینی ( مستمر ) در سامانه سیدا در هفته سوم آذر ماه ، هشدار به دبیران جهت ورود و اطمینان از صحت نمرات ارزشیابی تا 20 آذر ماه داده شود  . 

پس از بسته شدن ورود نمرات ، امکان قبول درخواست برای باز شدن سامانه وجود ندارد

**************************************************************************

همکاران مدیر و معاونین محترم اجرایی ، درخواست هایی که در قالب تکمیل فرم مخصوص مجوز  ( رسیدگی به پرونده های دانش آموزان در شورای مدرسه ) انجام می گردد موارد زیر را رعایت نمایید :

1 : حتماً باید تایپ شده باشد . 

2 : توضیحات کامل در دو قسمت مشخص شده ( مستطیل بالا و پایین فرم ) داده شود .

3 : به تأیید و امضا تمام افراد شورای مدرسه برسد . دبیر جلسه نیز در قسمت مربوطه امضا و مهر گردد . 

4 : مستندات لازم حتماً پیوست گردد . 

5 : در صورت نیاز به معرفی متخلف ، حتماً معرفی گردد . 

6 : دارای تاریخ و شماره باشد .

7 :  در سامانه با دیگر مستندات بارگذاری شود .  

**************************************************************************

 نرم‌افزار محاسبه شرایط قبولی/تبصره مقطع متوسطه دوم شاخه فنی و حرفه‌ای در قسمت نرم افزارهای مورد نیاز قرار گرفت . 

این نرم‌افزار تخصصی برای معلمان، مسئولین آموزشی و دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای طراحی شده است.

**************************************************************************

شیوه نامه دریافت و انسداد دفاتر گزارش پیشرفت تحصیلی و نتایج ارزشیابی سال تحصیلی 404 - 403 

 شیوه نامه انسداد

شیوه نامه انسداد 1403 ( مفاد  این شیوه نامه برای انسداد دفاتر نتایج و گزارش پیشرفت تحصیلی پابرجاست ) 

**************************************************************************

خطای عدم وجود سابقه دانش آموز در سال های گذشته در زمان دریافت دفتر نتایج ارزشیابی

 

** با توجه به روند تعیین سطح در سامانه سیدا و نیاز به ایجاد سابقه سال قبل برای این گروه دانش آموزان ، سامانه سیدا در زمان دریافت دفتر نتایج ارزشیابی خطای سوابق دانش آموز تعیین پایه شده را می دهد .

لذا جهت حل این مشکل باید با ارسال نامه رسمی به کارشناسان آموز و ذکر اینکه این دانش آموزان در سالی که خطا در آن داده می شود ، درخواست حذف دانش آموز را از سامانه مدرسه دهند .  ***

**************************************************************************

مراحل ثبت تعیین پایه 

1 : در قسمت مجوزها :  ثبت درخواست تعیین پایه در سال تحصیلی قبل ( 404 - 403 ) 

     تذکر : پایه دانش آموز برای ثبت در سال مورد نظر یک پایه قبل از پایه تعیین سطح باشد .

2 : تأیید درخواست تعیین سطح توسط کارشناسان آموزش مربوطه 

3 : ثبت مجوز کارنامه تعیین پایه توسط مدرسه 

4 : تأیید کارنامه تعیین پایه توسط کارشناسان سنجش 

5 : ورود ارزشیابی تعیین سطح در قسمت ورود کارنامه تعیین سطح ( در چهار سطح مختلف ارزشیابی شده ) 

5 : صدور کارنامه تعیین پایه و تأیید و چاپ و قرار دادن در پرونده 

**************************************************************************

پاسخبرگ آزمون های هماهنگ پایه های ششم و نهم را می توانید از قسمت نمونه سوالات پایه مربوطه دریافت نمایید 

**************************************************************************

** بارم بندی دروس دوره متوسطه دوم رشته های نظری 

*****************************************************************************************************

مدیران و معاونین محترم اجرایی مدارس توجه داشته باشند که : پرونده و وضعیت تحصیلی دانش آموزان به طور کامل در طول سال بررسی گردیده و در صورت داشتن نکات مبهم و وضعیت های خاص ، حتماً با مشورت کارشناسان اداره رفع ابهام و رفع گردد . 

متاسفانه آمار درخواست مجوز جهت اصلاح سوابق تحصیلی دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی بالا بوده و نشانه ی ضعف عملکرد برخی همکاران در مدارس و در برخی موراد نیز ضعف سامانه های مربوطه می باشد . 

********************************************************************************************************************************************

قانون پارکینسون :

«هر کاری به اندازهٔ زمان ، فضا و منابعی که برای آن در نظر می‌گیریم، منقبض و یا منبسط می شود . » 

👈 رئیس یک اداره برای امضا کردن یک نامه به چقدر زمان نیاز دارد؟ به اندازهٔ همهٔ وقت و زمانی که دارد. اگر یک دقیقه وقت داشته باشد، یک دقیقه‌ای امضا می‌کند و اگر هشت ساعت وقت داشته باشد، همهٔ هشت ساعت را به امضا کردن آن نامه اختصاص می‌دهد.

👈 برای تدوین طرح توسعهٔ یک شهرک صنعتی به چند نفر نیاز داریم؟ به اندازهٔ همه افراد در دسترس. اگر سه نفر را مسئول این کار کنید، طرح را تدوین می‌کنند. اگر سی نفر را هم به عنوان تیم تدوین طرح در نظر بگیرید، نمی‌گویند تعداد ما زیاد است. باز هم همهٔ آن سی نفر برای پروژه وقت می‌گذارند.

👈 مهم نیست حجم فلش مموری شما یا حافظهٔ موبایل‌تان چقدر است. هر چقدر باشد، به هر حال شما همهٔ آن را پر خواهید کرد و با مشکل «خالی کردن حافظه» روبه‌رو خواهید شد.

👈 مهم نیست کیف یا چمدان یا کمد لباس‌هایتان چقدر بزرگ باشد، دیر یا زود حس می‌کنید که حجم آن کم است.

👈مهم نیست سرعت و حافظهٔ موبایل شما چقدر باشد، دیر یا زود، پُر و کُند خواهد شد.

  • اگر فعالیت خود را به زمان محدود نکنیم ، معمولاً وقت بسیار بیشتری را اشغال خواهد نمود و باعث کاهش عملکرد می شود
  • یکی از روش های استفاده از این قانون ، آن است که در برنامه روزانه برای هر فعالیت ، فرصتی معادل نصف زمان همیشگی را در نظر بگیریم و تصمیم بگیریم سریع تر کار کنیم . همین تغییر ساده می تواند زمان انجام کارها را به میزان چشمگیری کاهش دهد .  

 

کارشناسی سنجش ناحیه سه شیراز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی